ODPRAVLJANJE TEHNIČNIH TEŽAV PRI POLŽEVIH VSADKIH IN VZDRŽEVANJE

 

25. februarja leta 1957 sta francoska zdravnika Charles Eyries in Andre Djourno prvič spodbudila slušni živec z električnimi impulzi. Prva sta tudi vsadila električno slušno protezo, kar je spodbudilo razvoj sodobnega polževega vsadka, od takrat naprej je 25.februar mednarodni dan polževega vsadka. V Sloveniji je uporabnikov polževega vsadka vsako leto več in sedaj jih je okrog 500.
V Medobčinskem društvu gluhih in naglušnih Velenje imamo že nekaj let ustanovljeno samopomočno skupino za osebe z polževimi vsadki, ki ima ime Kohlearji po kohlearnem implantatu. V društvu imamo kar nekaj oseb, ki imajo za sabo operacijo polževega vsadka in število se vseskozi povečuje. Srečujemo se skupinsko ali posamezno. Včasih se pojavijo različne teme debato: od odpravljanja raznih specifičnih težav do odprave manjših okvar, ter vzdrževanje in servis.
Na sredo, 14. februarja, nas je tako obiskal g. Rok Ponikvar iz podjetja Widex, ki je strokovnjak na tem področju, predvsem za ME-DEL polževe vsadke. Poudarek je bil na odpravljanju tehničnih težav, čiščenju, sušenju, menjavi raznih manjših delov. Najprej nam je pokazal na modelu rondo kaj lahko sami naredimo, kako zamenjati zaščitno gumico, očistiti kakšen del. Seveda če smo tega sposobni, drugače lahko prinesemo enkrat letno na servis in tam to uredijo. Sledil je enak postopek za zaušesni del Sonet, kjer je v celoti pokazal zamenjavo vrvice, baterijskega dela, pokrov mikrofona in čiščenje. Vprašanj je bilo zelo veliko tudi na teme povezave s telefonom, preklop programov, nastavitvijo glasnosti. Moram pohvaliti g. Roka, da je pravi strokovnjak in da je servis res na vrhunskem nivoju. Vse kar lahko sami pripomoremo k dobremu delovanju polževih vsadkov in slušnih aparatov je skrbnost, vestnost, čiščenje in sušenje teh naprav, da pravilno in dobro delujejo, je dodaten plus. Kar ni možno seveda uredijo na servisu ali pošljejo nazaj v firmo na popravilo. V primeru večjih okvar oseba dobi nadomestno aparaturo. Nekatera vprašanja posameznikov je gospod Rok praktično pokazal in rešil kar osebno v naših prostorih. Sledila so vprašanja za slušne aparate, predvsem o težavah in kako jih rešiti in tudi tukaj smo uspeli urediti stvari v zadovoljstvo uporabnikov.
Nekaj časa je potrebno, da se zberejo potrebe in težave posameznih uporabnikov in potem povabimo strokovnjaka iz tega področja. Veliko osebnih svetovanj in reševanje težav izvajam tudi sam, saj sem uporabnik polževega vsadka in vsako znanje, ki ga pridobim z veseljem delim naprej. Zahvala vodstvu Widex za pomoč in g. Roku Ponikvar za zelo poučno, strokovno ter koristno ponazoritev vsega. Hvala tudi vodstvu uvoznika Dorimpex , ga. Dori za brošure in darilca. Upam, da smo vsem uporabnikom polževih vsadkov in slušnih aparatov in vsem, ki ste se tega dogodka udeležili koristno pomagali.

 

Predsednik MDGN Velenje
Franc Forštner